Jazz

Sempre he sigut un home de gustos senzills i gens sibarítics. Això no treu que sigui capaç d’apreciar certes coses a la vida, però sóc més aviat frugal. I jo, que era tan… corrent –no puc emprar el mot de sempre, que el Blancafort diu que em vol enviar a un gulag–, ara em veig fent coses rares. Garlant de forma estranya, emprant mots i giragonses de les quals, fa tan sols un any, me’n refotia. Coses de fer cursos d’escriptura. Espero que se’m passi ben aviat, per cert.

Però no només d’escriure raro va la cosa, no. En el meu procés individual cap a la sofisticació –espero no arribar als nivells del Coscubiela. Si hi arribo, n’hi ha un que té permís per disparar-me–, també hi està implicat el tema musical. Ves per on, als trenta-i-escaig he descobert l’òpera. El passat octubre, per causa d’un regal que li vaig fer a l’ara exsogre, vàrem anar tots al Liceu –ell, els pares i jo–, a veure el Nabucco. El del Va, pensiero bisat-dos-cops, tot i que no fou la sessió d’inauguració amb el, ara també ex, Molt Honorable.

I com que aquí, als aledanyos de Twitter, tothom diu que no llegeix al traficant de cotó, tot i que l’imita i en fa escola –ja us entenc–, admeto que m’interessa son gust musical. En concret el jazz. Reconec, també, que fins just fa quatre dies o una setmana a tot estirar no m’agradava, el jazz. Però no era que no m’agradés, sinó que no l’entenia. Vull pensar que les meves sinapsis estaven ajustades per un altre tipus de freqüències, i per això era incapaç de comprendre, molt menys d’apreciar, un borrall de la cosa jazzística. D’aquell batibull que, fins abans-d’ahir, jo anomenava siroll.

Ara que em faig vell i les neurones van espaiant-se, crec que el lloc buit que hi queda el podria omplir amb música. Tinc la impressió que, ara si, estic preparat per atacar el cim. I per aquesta raó he demanat a un amic metge, musicòfil a qui encanta tot l’espectre que va de Scorpions a Wagner passant per, oh, ah, Thelonius Monk, que em dissenyi un «Itinerari d’introducció al Jazz per a gilipolles». Calceu-vos.

Anuncis

Deixa un comentari

