Fear of the dark

Sempre dic que el meu primer CD de rock és el “Live” doble d’AC/DC. Però n’hi va haver un altre abans, d’Iron Maiden. No sé quin era però recordo un recopilatori, obria amb Fear of the dark, i el vaig comprar al Don Disco de Molins de Rei. I estava d’oferta.

Aquesta meva primera incursió al metal, posem que fou per allà als catorze, acabà prou ràpid. Maiden no em feu el pes, i vaig acabar per vendre el disc a un amic, que pagà de pressa i sense preguntar –crec que vaig perdre diners–.

La lletra va dels tòpics de la por a la foscor, però també del desconegut. «Allò», però també «el» desconegut. L’altre. De la desconfiança i de pensar que sempre i en tot lloc hi ha alguna cosa amenaçadora que ens observa.

Com diu cap al final, aquestes desconfiances poden fer que el cap ens jugui males passades i que veiem l’ombra, darrere nostre, que ens intenta atrapar. A tots se’ns han eriçat, un cop o un altre, els pèls del clatell mentre caminem pel camí de la foscor, sols –perquè tots caminem aquest camí i tots ho fem sols–, cercant la llum. La llum és l’única cosa que mata l’ombra, però també és allò que la crea. La por ens paralitza, per això cal no tenir por de la foscor, ni del desconegut, ni del que s’amaga darrere les cantonades. Cal no tenir por per poder avançar.

I am a man who walks alone
And when I'm walking a dark road
At night or strolling through the park

When the light begins to change
I sometimes feel a little strange
A little anxious when it's dark.

Fear of the dark,fear of the dark
I have constant fear that something's always near
Fear of the dark,fear of the dark
I have a phobia that someone's always there

Have you run your fingers down the wall
And have you felt your neck skin crawl
When you're searching for the light ?
Sometimes when you're scared to take a look
At the corner of the room
You've sensed that something's watching you.

Have you ever been alone at night
Thought you heard footsteps behind
And turned around and no-one's there ?
And as you quicken up your pace
You find it hard to look again
Because you're sure there's someone there

Watching horror films the night before
Debating witches and folklore
The unknown troubles on your mind
Maybe your mind is playing tricks
You sense,and suddenly eyes fix
On dancing shadows from behind.

Fear of the dark, fear of the dark
I have a constant fear, thought you heard
Fear of the dark, fear of the dark
I have a phobia that someone's always there.

When I'm walking a dark road
I am a man who walks alone

Anuncis

2 pensaments sobre “Fear of the dark

  1. Fa tías que vaig voler comentar, per no vaig tener res de temps. La darrera cançio que vaig esperar escoltar en aquest blog es una (fa el mateixo qual) de Iron Maiden. Jo no soc un gran fan dels Maiden, pero es bona aquesta frescura bloguera 🙂

    Arfues mai decepciona, sempre sorprèn 😀

Deixa un comentari

